Ćwiczenia z piłką

Jak ćwiczyć na piłce gimnastycznej?

2 kw. , 2014  

Piłka gimnastyczna to doskonały sprzęt do ćwiczeń w domu. Daje nam nie tylko przyjemność, ale pozwala także na odpowiednie wyrzeźbienie mięśni i poprawia ogólną kondycję naszego ciała. Na piłce może ćwiczyć każdy. Możliwości tych ćwiczeń również są bardzo szerokie, dlatego z pewnością każdy znajdzie zestaw treningowy dostosowany do swoich możliwości. 

Jeżeli zamierzamy ćwiczyć na piłce gimnastycznej, musimy zacząć od kupna odpowiedniego sprzętu. Piłki występują w różnych wielkościach. To, jaki rozmiar wybierzemy, uzależnione jest od naszego wzrostu. Standardowy stosunek obwodu piłki do wzrostu ćwiczącego przedstawia się następująco:

  • wielkość 45 cm ? dla osób do 158 cm;
  • wielkość 55 cm ? dla osób od 159 do 168 cm;
  • wielkość 65 cm ? od 169 do 179 cm;
  • wielkość 75 cm ? powyżej 180 cm.

Niektóre piłki posiadają również specjalne wypustki masujące, które zapewniają lepsze ukrwienie naszej skóry podczas ćwiczeń. Ćwiczenia na piłce są bardzo proste. Przedstawiamy zatem kilka przykładowych ćwiczeń:

Ćwiczenie 1

Kładziemy się na plecach, a stopy opieramy na piłce. Unosimy pośladki, a stopami turlamy piłkę do przodu, aż do momentu kiedy nasze nogi staną się proste. Następnie wracamy do pozycji wyjściowej i opuszczamy pośladki z powrotem na podłogę. Powtarzamy to ćwiczenie około dwudziestu razy w trzech seriach.

Ćwiczenie 2

Klękamy na podłodze, a następnie pod kolana ustawiamy sobie piłkę. Nogi powinny być wyprostowane. Ręce układamy na podłodze mniej więcej na szerokość barków. W dalszej kolejności podciągamy kolana do klatki piersiowej. Ćwiczenie to wykonujemy około piętnastu razy w czterech seriach.

Ćwiczenie 3

Kładziemy się na plecach i uginamy nogi w kolanach. Opieramy nogi na piłce, tak aby znajdowała się ona pod naszymi łydkami. Ręce krzyżujemy za głową. Następnie wykonujemy skręty tułowia, tak aby lewy łokieć dosięgnął naszego prawego kolana, a prawy kolana lewego. Ćwiczenie to wykonujemy około dwudziestu razy w czterech seriach.

Ćwiczenie 4

Kładziemy się na piłce w taki sposób, aby znajdowała się ona w okolicach dolnego odcinka naszych pleców. Nogi uginamy w kolanach, a stopy ustawiamy luźno na podłodze. Ręce splatamy za głową. Następnie wykonujemy podnosimy się powoli do góry, wykonując tzw. brzuszki. Powtarzamy ćwiczenie około dwudziestu razy w czterech seriach.

Ćwiczeń z piłką jest oczywiście o wiele więcej. Daje ona ćwiczącemu wiele możliwości treningu, dlatego warto mieć taki sprzęt w swoim domu.

, , ,


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.