Ćwiczenia z kółkami

Jak ćwiczyć z kółkami do ćwiczeń?

28 Maj , 2014  

Wśród wielu sprzętów do treningu na szczególną uwagę zasługuje kółko do ćwiczeń, nazywane też inaczej wałkiem do ćwiczeń. Urządzenie sprawdza się doskonale w warunkach domowych, nie zajmuje wiele miejsca, dzięki czemu z łatwością można je przechowywać.

Z wyglądu niepozorny sprzęt, choć prosty w obsłudze, w praktyce okazuje się ?godnym przeciwnikiem?. Jest ciekawym urozmaiceniem treningu wykonywanego w domowym zaciszu.

Ćwiczenia wykonywane za pomocą kółka do ćwiczeń wzmacniają mięśnie brzucha, grzbietu, klatki piersiowej oraz ramion. Trening angażuje również wiele innych partii mięśni, ma także działanie rozciągające. Nie da się ukryć, że ćwiczenia z kółkiem są dość sporym wysiłkiem fizycznym, jednak wykonywane systematycznie i, co ważne, precyzyjnie przynoszą widoczne rezultaty. Trening z wałkiem cieszy się dużą popularnością przede wszystkim wśród panów, gdyż dość wyraźnie rzeźbi mięśnie brzucha.

Najpopularniejsze ćwiczenie przy użyciu kółka można wykonywać w dwóch wariantach – dla osób początkujących i bardziej zaawansowanych. Pierwsza wersja ćwiczenia wykonywana jest w pozycji klęczącej. Podkładając pod kolana matę lub ręcznik i trzymając kółko, należy odjeżdżać nim jak najdalej do przodu i wracać do pozycji wyjściowej. Ważne jednak, aby brzuch nie dotykał podłogi, a ciało było jak najbardziej płasko nad ziemią. Powracając do pozycji klęczącej, wykorzystujemy maksymalnie mięśnie brzucha. Drugi wariant tego samego ćwiczenia wykonujemy w pozycji stojącej. Jest to o wiele bardziej zaawansowana wersja, już dla wprawionych w podobny trening osób. Stojąc płasko na stopach, w rozkroku na szerokość bioder, zginamy się, trzymając kółko oburącz . Podobnie jak w pierwszym ćwiczeniu, przesuwamy się całym ciałem jak najdalej do przodu, opierając się tylko na palcach nóg i na wałku. To ćwiczenie w o wiele większym stopniu angażuje nasze mięśnie – brzucha, ramion, klatki piersiowej, grzbietu oraz rąk.

Jak w przypadku wszystkich ćwiczeń, tak i w tych ważna jest systematyczność i dokładność ich wykonywania. Lepiej wykonać mniej powtórzeń, jednak bardziej starannie i precyzyjnie. Taki trening przyniesie efektywniejsze rezultaty. Ważną zaletą sprzętu jest jego cena, kółka do ćwiczeń nie są drogie i można je kupić praktycznie w każdym sklepie sportowym.

, , ,


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *