Ćwiczenia na bieżni

Jak ćwiczyć na bieżni?

5 maj , 2014  

Treningi na bieżni są szczególnie polecane osobom, które uprawiają jogging. Stanowią doskonałą alternatywę dla tego sportu zawsze wtedy, gdy warunki atmosferyczne lub inne czynniki uniemożliwiają nam treningi na świeżym powietrzu. Z bieżni powinny też korzystać wszystkie osoby, które chcą popracować nad swoją kondycją fizyczną.

Ćwiczenia na bieżni mają wiele zalet. Znakomicie redukują tkankę tłuszczową, są więc niezastąpionym towarzyszem odchudzania. Ponadto, bieżnia doskonale wpływa na pracę serca i funkcjonowanie układu krążenia. Przy jej pomocy wzmocnimy i odpowiednio ukształtujemy mięśnie łydek oraz ud. Taka forma ćwiczeń ma również spory wpływ na mięśnie kończyn górnych. Biegnąc, wykonujemy ruchy rękami, dzięki czemu nasze ramiona doskonale się modelują.

Decydując się na taki rodzaj treningu, pamiętajmy o odpowiednim ubiorze. Niezbędne będą nam wygodne buty oraz komfortowy strój. Stojąc na bieżni, musimy przyjąć wyprostowaną pozycję ciała. Podnosimy brodę do góry i kierujemy wzrok prosto przed siebie. Podczas biegu nie powinniśmy obserwować swoich stóp. Starajmy trzymać się blisko początku bieżni. Ćwicząc na jej końcu bardzo łatwo możemy bowiem narazić się na upadek. Każdy stawiany przez na krok powinien być odpowiednio długi i pewny. Biegniemy cały czas tym samym rytmem.

Jeśli chodzi o intensywność treningu, początkującym zaleca się bieganie truchtem trzy razy w tygodniu mniej więcej przez dwadzieścia minut. Bardziej zaawansowani mogą natomiast trenować od trzydziestu do sześćdziesięciu minut. Sami musimy dostosować czas treningu do naszych możliwości. Podczas użytkowania tego sprzętu nie ma żadnych ograniczeń wiekowych. Śmiało zatem mogą na nim biegać wszyscy członkowie rodziny.

, , , , ,


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.